I’ve always been interested in conceiving painting as a language, a visual code for communicating something about external reality, ideas or feelings; and when I begin a new project I try to create a new code to work on it with. For my current project – the one based on the music by Olivier Messiaen that I wrote about in a previous post – I’m using a language with a single painterly item, a circle of sprayed paint containing the three primary colours, which I also wrote about in a previous post, reminiscent of sunlight decomposed by a piece of glass or a drop of water.

I’m now using this element, the only word in my current visual dictionary, repeatedly to create landscape-ish paintings that combine imagery of the American West with the music that Messiaen created inspired by its scenery. This may not be the easiest way to do this but easy routes rarely produce anything surprising.

 

 

Zabell_painting_colors_primary

Photo: Simon Zabell

 

 

Siempre me ha interesado concebir la pintura como un lenguaje, un código visual con el que comunicar algo sobre la realidad externa, ideas o sentimientos; y cuando empiezo con un nuevo proyecto intento crear un nuevo código con el que trabajar en él. Para mi proyecto actual – el que me estoy basando en la música de Olivier Messiaen y del que hablé en una entrada anterior – estoy usando un lenguaje con un único elemento pictórico, un círculo de pintura pulverizada que contiene los tres colores primarios, de los que también hablé en una entrada anterior, reminiscente de la luz del sol descompuesta por un trozo de cristal o una gota de agua.

Ahora estoy usando este elemento, la única palabra de mi diccionario visual actual, de manera repetida para crear pinturas paisajísticas que combinan imaginería del oeste americano con la música que Messiaen creó inspirado por estos escenarios. Puede que ésta no sea la manera más sencilla de hacer esto pero los caminos fáciles pocas veces producen nada sorprendente.

 

 

 

simon_zabell_pintura_detalle

Photo: Simon Zabell

 

 

simon_zabell_studio_view

Photo: Simon Zabell